Zarządzanie sklepem internetowym jest nie lada wyzwaniem dla przedsiębiorców, którzy nie mają podstawowej wiedzy z zakresu marketingu i SEO. Obecnie nie wystarcza sama prezentacja oferty na stronie. Klienci cenią sobie spersonalizowane usługi i niezwykłą dbałość o ich komfort poruszania się po witrynie. Posiadając stronę e-commerce musisz wiedzieć, na czym polega pozycjonowanie sklepu shoper i jakie czynniki powinieneś wziąć pod uwagę.
.
E-commerce – o czym warto pamiętać?
Udział handlu internetowego w sprzedaży detalicznej każdego roku wzrasta. Gospodarka cyfrowa nabiera rozpędu, a co za tym idzie – rośnie konkurencja. Jeśli dopiero planujesz założenie sklepu internetowego, musisz wybrać odpowiednią platformę sprzedażową, która będzie spełniać Twoje potrzeby. Zastanów się, jak pozycjonowanie sklepu shoper może pomóc Ci w rozwoju prowadzonej działalności i dokonaj rozsądnego wyboru.
Następnym krokiem jest wykonanie audytu, który zarysuje Ci mocne i słabsze strony Twojej witryny. Stworzy tym samym listę zadań, czynności do wdrożenia, aby optymalizacja okazała się jak najbardziej efektywna.
W dalszej kolejności musisz wykonać analizę konkurencji oraz stworzyć modelowego odbiorcę Twoich treści. Zobacz, co oferują inne witryny i czego na nich brakuje. Dowiedz się, kim są potencjalni klienci i jakie mają potrzeby. Weź pod uwagę ich lokalne przyzwyczajenia, aby lepiej się komunikować.
Pozycjonowanie sklepu Shoper – krok po kroku
Krok 1: Słowa kluczowe
Znając już swoich klientów, określ, jakie frazy wpisują oni do wyszukiwarki. Im lepsze dopasowanie, tym większa widoczność witryny. Myśl jak swój odbiorca.
Krok 2: Treść i produkt
Najważniejszym elementem na stronie jest produkt oraz jego opis. Pamiętaj, aby umieścić w karcie jego nazwę, modele, warianty, cenę, metody płatności oraz dostawy. Musisz również za pomocą języka korzyści przekazać jego najważniejsze cechy.
Krok 3: Grafika
Nie zapomnij o wysokiej jakości zamieszczanych obrazów. Klienci w pierwszej kolejności oglądają produkt, musi więc on prezentować się zachęcająco. Mogą to być zdjęcia bądź wideo, grunt to oryginalność.
Krok 4: UX strony
Jeśli masz szeroką ofertę produktową, wykorzystaj menu okruszkowe oraz kategorie. Klienci łatwiej odnajdą interesujące ich elementy, a ty będziesz mieć możliwość analizowania ich ścieżki transakcyjnej.
Krok 5: Urządzenia mobilne
Dostosuj stronę do rozdzielczości mniejszych ekranów. Telefony towarzyszą nam każdego dnia, a dokonywane przez nie transakcje powinny być jak najbardziej wygodne.
Krok 6: Social media
Sięgnij również do potencjału mediów społecznościowych. Nawiązuj kontakty handlowe z klientami i influencerami, a tym samym zdobywaj linki przychodzące.
Korzystanie z zasobów SEO jest czasochłonne i wymagające dużych nakładów pracy. Ważna jest regularność wprowadzanych zmian, jak i również duża doza cierpliwości. Mimo wszystko, pozycjonowanie sklepu shoper to sama przyjemność i warte uwagi marketingowe narzędzie.