Każdemu przedsiębiorcy, bez względu na wielkość firmy, zależy na realizacji celów biznesowych. Pomimo, że sposobów wdrażanych założeń jest mnóstwo, to wielu działających w sieci właścicieli firm decyduje się na marketing mix.
W poniższym wpisie opisujemy, co to jest marketing mix oraz przedstawiamy szanse dla rozwoju Twojej branży (jeżeli postawisz na marketing mix). Sprawdź i poznaj szereg zagadnień branży marketingowej.
4P – czyli podstawa Twojego biznesu
Co to jest marketing mix – to termin używany do opisania różnych narzędzi i metod marketingowych stosowanych w celu sprzedaży produktu lub usługi. Istnieje wiele różnych strategii, które organizacja może wdrożyć w celu zdobycia udziału w rynku. Kombinacja marketingowa składa się z 4 filarów (4P) – produktów, ceny, kanałów sprzedaży oraz promocji.
Produkt (Product)
To nic innego, jak faktycznie oferowany produkt lub usługa. Co więcej, produktem może być sam człowiek, jednostka społeczna, która realizuje specyficzny zawód. Wyróżnia się dwie główne grupy towarów – nabywane przez osoby fizyczne oraz produkty, których zamówienie realizują przedsiębiorstwa.
Cena (Price)
Strategia cenowa produktów firmy to poziom, na którym produkt jest wyceniany na rynku. Może to być określone przez takie czynniki, jak rynek docelowy, popyt na produkt i marża zysku. Wycena produktu nie jest łatwym zadaniem. Należy przeprowadzić badania, aby dowiedzieć się, ile ludzie są skłonni zapłacić za produkty i porównać to z kosztami ich wyprodukowania. Ważne jest, aby dowiedzieć, czy firma będzie chciała pobierać cenę, która zmaksymalizują swoje zyski, więc ustalenie ceny, która jest uczciwa dla klienta i opłacalna dla firmy, jest trudne.Cenę dla każdego produktu ustalasz indywidualnie. Możesz również skorzystać z rabatów, aby zwiększyć sprzedaż.
Miejsce
Ten składnik, składający się na ideę marketingu mix, obejmuje miejsce sprzedaży produktu i jest sklasyfikowany jako dystrybucja. Gdzie powinieneś sprzedawać swoje produkty? Dostępnych wariantów jest wiele – online, w lokalnym środowisku, na targowiskach rolniczych bądź w sklepach stacjonarnych. Skupmy się jednak na biznesie prowadzonym w sieci internetowej. Dlaczego? To najlepsze miejsce do sprzedaży Twoich produktów, ponieważ możesz dotrzeć do odbiorców na całym świecie, a klienci nie będą musieli podróżować, aby kupić Twoje towary.
Promocja
Promocja marketingowa to działanie z obszaru marketing mix, które zachęca do zakupu produktu lub usługi. Jest często używana w połączeniu z innymi narzędziami komunikacji marketingowej, takimi jak reklama, reklama i promocja sprzedaży.
5 sposobów użycia marketingu mix
Przedstawiamy 5 sposobów wykorzystania przez marketerów koncepcji marketingu-mix.
- Numer 1: Tworzenie bloga.
- Numer 2: Automatyczne pisanie e-maili.
- Numer 3: Generator historii.
- Numer 4: Lista influencerów.
- Numer 5: Generator pomysłów.
Mamy nadzieję, że dzięki naszym instrukcjom, wiesz co to jest marketing mix i będziesz świadomie tworzyć koncepcje marketingowe oraz zaczniesz wdrażać je w życie. Nie zwlekaj, zacznij już dziś!